امضای تفاهم نامه 4 جانبه شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان

امضای تفاهم نامه 4 جانبه شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان به نقل از ایسنا، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، مرکز شهیدفهمیده منطقه مرکزی کشور، شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان امروز دوشنبه- 29 دی ماه در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان امضا شد.

 

این تفاهم نامه به منظور پیشبرد اهداف سامانه چالش محور ایران ایندکس بین روسای 4 مرکز به امضا رسید.

احصا مسائل و نیازهای علمی، صنعتی و فناورانه کشور، کمک به رفع مسائل و نیازهای صنایع با استفاده از شناسایی و حمایت از ایده‌های نواورانه، شناسایی شبکه متخصصین در حل نیازهای صنایع، ارائه مشاوره و آموزش های لازم به نواوران و فناوران در خصوص تبادل ایده‌ها به پدیده، حمایت از ایجاد شرکت های نوپا در خصوص حل مسائل و نیازهای صنایع کشور و حمایت در خصوص تجاری سازی ایده های نواورانه و مرتبط با رویداد با مشارکت صاحبان سرمایه از جمله اهداف این تفاهم نامه مشترک است.

 

مهدی اعتباری- مدیر اجرایی شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان در نشست خبری امضای این تفاهم نامه مشترک با اشاره به تاسیس شبکه پژوهش به همت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، اظهار کرد: مبحث طرح مسئله از سال گذشته راه اندازی شد و در این سامانه  از 158 نیاز احصا شده از صنایع سراسر کشور، تعداد 75 طرح به مرحله تهیه پروپزال و 8 طرح به عقد قرار رسید.

 

وی افزود: در مجموع سال گذشته تعداد 24 صنعت در تعامل با این مرکز بودند که امسال نیز این برنامه با قوت ادامه خواهد داشت. در سال جدید در سامانه تاکنون بیش از 200 نیاز احصا شده داریم که در حال بررسی هستند.

 

اعتباری به فراهم شدن شرایطی جدید در سامانه امسال اشاره کرد و گفت: در سال جدید شرکت های تولید کننده محصولات فناور خود را در اختیار سامانه قرار می دهند تا اطلاع رسانی به صنایع انجام شود.

 

به گفته مدیر اجرایی شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان در حال حاضر، 13 پارک علم و فناوری کشور از شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان خدمات می گیرند.

 

نادر فتحیان پور- رییس دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان نیز این تفاهم نامه را حلقه مفقوده تحقق موضوعات علمی در استان دانست و گفت: در این تفاهم نامه در قالب یک فرایند هوشمند مسائل علمی مدنظر قرار می گیرد.

وی افزود: الگوی حل مسئله در قالب یک فرایند کارا خواهد بود.

 

آرش شاهین -مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان نیز با بیان اینکه از ویژگی های دانشگاه های نسل سوم و چهارم اثر بخشی در فعالیت های موثر بر جامعه است، تصریح کرد: در قالب این تفاهم نامه و یک کار تیمی، بر اساس شایسته سالاری عمل خواهد شد.

 

وی افزود: وجود شبکه پژوهش و فناوری به این دلیل که نقش تسهیل گری دارد از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین در قالب این پژوهش به صورت هدفمند از ظرفیت شرکت های شهرک نیز استفاده می شود.

 

هوشنگ طالبی-رییس دانشگاه اصفهان، با بیان اینکه برخی تفاهم نامه ها درحد تفاهم نامه باقی می مانند و به مرحله عملیاتی و اجرایی نمی رسد، ادامه داد: خوشبختانه در قالب این تفاهم نامه مشترک این امکان به حد پایین می رسد و در این برنامه ضریب عملیاتی شدن طرح بیشتر است.

 

وی افزود: با پیوستن چند مرکز علمی استان همکاری ها و هم افزایی بیشتر می شود و قطعا بهم پیوستن تخصص ها موجب افرایش ظرفیت ها و افزایش هم افزایی ها می شود.

 

 

بهروز ارباب شیرانی -معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از اهداف دانشگاه ها در تحقق رسالت های خود را تاثیرگذاربودن دانشگاه در منطقه خود اعلام کرد و گفت: در این راستا یکی از اقدامات مهم شبکه سازی است.

 

وی افزود: این تفاهم نامه در مسیر گسترش و همکاری های علمی و تحقیقاتی بین مراکز است و تحقیقات دانشگاه را به سمت مشکلات جامع هدایت می کند و بستری برای تجمیع تحقیقات و توسعه فناوری خواهد بود.

 

 

رسول رکنی زاده –معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان نیز با بیان اینکه شبکه ها در عصر حاضر موجودیت بالایی دارند، اظهار کرد: خود شبکه ها قدرت تحقق اهداف را دارند و امیدوارم این شبکه به نتایج و اهداف مورد نظر دست یابد.

 

وی افزود: تجمیع نیروهای کوچک توان آنها را در هم ضرب می کند و بُعد جدیدی ایجاد می شود. در قالب کارهای شبکه ای یاد میگیریم کار تیمی اهمیت بالاتری دارد.

 

جعفر قیصری- رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز با بیان اینکه تاکنون در سطح استان از طریق هم افزایی ها و کارهای گروهی موفقیت های بالایی در سطح ملی داشته ایم، اظهار کرد: از 35 طرح فناورانه در هفته پژوهش، 7 طرح به عقد قرار داد رسید که دو مورد از اصفهان بود.

 

وی به سوق دهی پایان نامه ها به سمت نیازهای فناوری اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز در سال جاری موفقیت بالایی کسب کرده ایم و نسبت به دیگر استان ها پیشی گرفته ایم.

 

قیصری تصریح کرد: در گرنت فناوری سال گذشته توانستیم 15 پایان نامه از 2 دانشگاه بزرگ استان را حمایت کنیم و امسال این حمایت به 60 پایان نامه از 5 دانشگاه بزرگ افزایش یافته است.

 

وی امضای این تفاهم نامه مشترک را وسیله ای برای بهبود زیست بوم علم و فناوری استان دانست و گفت: نیازمند نقش افرینان مختلف این عرصه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

*

code

فهرست