پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

معرفی پارک:

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک فضای فیزیکی در مجاورت پردیس نازلوی دانشگاه ارومیه و دانشگاه علوم پزشکی استان می باشد که به منظور تجمیع شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیق و توسعه و تولید با فناوری بالا تاسیس شده است.

اهداف اقتصادی و تعمیق ارتباط بین بخشهای تحقیقاتی صنعتی و اقتصادی جامعه، افزایش قدرت رقابت و رشد شرکت های مبتنی بر علم در سطح ملی و بین المللی و  نهایتاً توسعه فناوری از ضروریات تاسیس این پارک محسوب می شود.

این پارک با رسالت تجاری سازی تحقیقات، تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه، کمک به شرکت های نوپای متکی بر نوآوری و همچنین کمک به تسریع روند انتقال فناوری از سال 1384 مراحل تاسیس خود را آغاز و در تاریخ 14/10/1385 با کسب مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان پارک دانشگاهی شروع به کار کرد. پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در آذر ماه سال 1393 از دانشگاه ارومیه منفک شد و در حال حاضر بعنوان بالاترین نهاد حمایتی استان از فناوری های دانش بنیان در حال فعالیت است.

لازم بذکر است این پارک یکی از مراجع منطقه ای «مالکیت فکری» در کشور بوده که فرآیند ارزیابی فنی و تخصصی اظهارنامه ثبت اختراع را انجام می دهد.

از نظر موقعیت جغرافیائی، پارک استان در جاده ترانزیت مرزی به ترکیه (کریدور صادرات و واردات کشور به اروپا) واقع شده است. قرارگیری در مجاورت روستاهای زیبای منطقه با تاکستان های چشم نواز و قابلیت بوم گردی، این مجموعه را متمایز ساخته است. نزديكي به منطقه ویژه تجاری، دارا بودن 7 مرز رسمی با کشورهای ترکیه، عراق و آذربایجان، قرار داشتن در نزدیکی فرودگاه بين المللي و مجاورت با شهرک های صنعتي فاز 1 و 2 و 3، شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی و شهرک دانشگاهی ارومیه (پردیس) از جمله امتیازات این پارک می باشد.

زمینه های اصلی فعالیت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، بر مبنای اسناد بالادستی و پتانسیل های موجود در استان به صورت زیر می‌باشد:

  • تجارت و بازرگانی
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات و الکترونیک
  • کشاورزی، اکوتوریسم منابع طبیعی و محیط زیست، تولید و اتوماسیون؛ معدن

سال تاسیس:

1393

ریاست پارک:

دکتر غلامرضا منصورفر

معاونت‌ها:
معاون فناوری و نوآوری: دکتر محمد فتحعلی لو
معاون اداری، مالی و پشتیبانی: دکتر احسان یوسف

تعداد مراکز رشد:

6 واحد

تعداد شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک:

در حال حاضر 120

آدرس کامل:

آذربایجان غربی – ارومیه – کیلومتر 11 بلوار دانشگاه روبروی پردیس نازلوی دانشگاه ارومیه

تلفن تماس:

044-32751240-42

ایمیل:

info@wastp.ir

پیج اینستاگرام:

@wa.technews

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

*

code

فهرست